Allianz: Ochrona podatnika
Ubezpieczenie dla firm i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, którego istotą jest sfinansowanie kosztów pomocy prawno-podatkowej w momencie kontroli podatkowej, skarbowej lub ZUS jak również sfinansowanie kosztów obsługi sporu podatkowego lub sporu z ZUS. Polisa zapewnia natychmiastową, profesjonalną pomoc, doradztwo i wsparcie podczas kontroli, a także prowadzenie w imieniu firmy ewentualnego sporu z organami podatkowymi, skarbowymi lub ZUS.
OCHRONA PODATKOWA DLA FIRM UBEZPIECZENIE KOSZTÓW OBSŁUGI SPORÓW PODATKOWYCH „ALLIANZ PODATNIK”
CZYM JEST UBEZPIECZENIE ALLIANZ PODATNIK ?
To nowatorskie ubezpieczenie dla firm i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, którego istotą jest sfinansowanie kosztów pomocy prawno-podatkowej w momencie kontroli podatkowej, skarbowej lub ZUS jak również sfinansowanie kosztów obsługi sporu podatkowego lub sporu z ZUS.
Polisa zapewnia natychmiastową, profesjonalną pomoc, doradztwo i wsparcie podczas kontroli, a także prowadzenie za firmę ewentualnego sporu z organami podatkowymi, skarbowymi lub ZUS.
CO DAJE POLISA ALLIANZ PODATNIK ?
Opłacenie przez Allianz kosztów specjalistycznej pomocy prawno – podatkowej świadczonej przez prawników oraz doradców podatkowych, poprzez:
1) Bieżące doradztwo, w tym konsultacje i opinie bezpośrednio związane z kontrolą lub toczącym się sporem
2) Sporządzanie projektów pism procesowych
3) Reprezentację Firmy przed organami podatkowymi, organami kontroli skarbowej oraz sądami
4) Reprezentację Firmy w przypadku postępowań egzekucyjnych.
JAKI JEST ZAKRES OCHRONY ?
W zależności od wybranej opcji ubezpieczenia, Firma ma możliwość:
1) Zgłoszenie trzech kontroli kontroli lub sporów podatkowych/skarbowych
2) Zgłoszenie trzech kontroli lub sporów z ZUS
3) Pomocy w przypadku egzekucji należności podatkowych oraz należności ZUS
4) Ochrony podczas wystąpienia sporu podatkowego dotyczącego życia prywatnego
5) Dodatkowej ochrony dla Członków Zarządu spółek kapitałowych.
OD KIEDY DZIAŁA OCHRONA ?
Ochrona obowiązuje po upływie 6 tygodni od zapłaty składki za pierwszą polisę.
KTO ZAPEWNIA OBSŁUGĘ ?
Instytut Studiów Podatkowych prof. Modzelewskiego (ISP):
✓ jedna z najbardziej znanych Kancelarii specjalizujących się w zakresie doradztwa podatkowego,
✓ Rokroczny Laureat prestiżowego tytułu Gazety Prawnej: Najskuteczniejsza
firma doradztwa podatkowego.
✓ Kancelaria o wysokiej skuteczności w prowadzeniu sporów z organami podatkowymi i skarbowymi.
DLA KOGO JEST TO UBEZPIECZENIE?
Dla każdej firmy:
✓ bez względu na jej wielkość
✓ bez względu na formę prawną
✓ bez względu na branżę, w której działa
✓ bez względu na rodzaj prowadzonej księgowości
✓ bez względu na doświadczenie z kontrolami podatkowymi
JAK DZIAŁA POLISA ALLIANZ PODATNIK ?
Wystarczy jeden telefon do Biura Obsługi Sporów Podatkowych ISP w momencie wszczęcia postępowania kontrolnego. Dedykowany do danej sprawy doradca zapewni wsparcie na etapie kontroli. Jeśli jednak dojdzie do sporu z urzędem, doradcy będą w pełni reprezentować Firmę w sporze.
DLACZEGO WARTO POSIADAĆPOLISĘ ALLIANZ PODATNIK ?
Rozwiązanie to zapewnia:
✓ specjalistyczne doradztwo i wsparcie już od pierwszej chwili rozpoczęcia kontroli podatkowej skarbowej/ZUS w firmie, dzięki czemu często unikamy sporu z urzędem
✓ stabilność pracy – gdy dojdzie do sporu podatkowego sprawą zajmują się specjaliści z ISP – Zarząd może skupić się na bieżącym zarządzaniu firmą
✓ oszczędność finansową – koszt zakupu polisy jest nieporównywalnie niższy od wynajęcia profesjonalnej firmy doradztwa podatkowego
✓ jasne i proste zasady postępowania – w przypadku kontroli podatkowej/skarbowej (czy też wszczęcia postępowania
podatkowego) firma nie musi tracić czasu na szukanie specjalistów i pomocy z zewnątrz – wystarczy jeden telefon do Biura Obsługi Sporów Podatkowych aby mieć natychmiastową pomoc podatkowo-prawą
✓ brak angażowania środków finansowych firmy – wszystkie należności Kancelarii ISP są pokrywane przez Allianz
JAKA JEST PODSTAWA PRAWNA ?
Ogólne warunki ubezpieczenia przyjęte na mocy uchwały Zarządu TUiR Allianz Polska SA nr 154/2007 z dnia 24.07.2007
OGÓLNE WARUNKI UBEZPIECZENIA KOSZTÓW OBSŁUGI SPORÓW PODATKOWYCH ALLIANZ PODATNIK
Dokument zawierający informacje o produkcie ubezpieczeniowym.
Przedsiębiorstwo: Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna (dalej: „Allianz“) zarejestrowana w Polsce. Allianz wykonuje działalność ubezpieczeniową za zezwoleniem Ministra Finansów, uzyskanym decyzją z dnia 14 listopada 1996 roku, nr DU/1853/AU/AP/96 zmienionego decyzją Ministra Finansów z dnia 19 listopada 1998 roku (FI/2258/AU/JJ/98) oraz na podstawie zezwolenia Ministra Finansów z dnia 18 listopada 1997 roku (DU/2167/AU/MO/97).
Pełne informacje podawane przed zawarciem umowy i informacje na temat umowy dotyczące niniejszego produktu udostępnione są Klientowi w treści wniosku ubezpieczeniowego, treści oferty ubezpieczenia oraz Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Allianz Skarbowy (dalej Ogólne Warunki Ubezpieczenia), zatwierdzonych uchwałą Zarządu TUiR Allianz Polska S.A. nr 47/ 2024 mające zastosowanie do umów zawartych od dnia 16 marca 2024 r.
Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie?
Jest to ubezpieczenie z Działu II z grupy 17 zgodnie z ustawą o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, które chroni Ubezpieczonego przed ryzykiem ponoszenia kosztów związanych z prowadzeniem sporów podatkowych.
Co jest przedmiotem ubezpieczenia?
✓ Przedmiotem ubezpieczenia jest organizacja i sfinansowania pomocy prawno-podatkowej na rzecz Ubezpieczonego, w postępowaniach przed polskimi organami podatkowymi, polskimi organami kontroli skarbowej i polskimi sądami administracyjnymi, dotyczącymi wszczętych z urzędu sporów podatkowymi, wynikających ze statusu Ubezpieczonego jako podatnika, płatnika, inkasenta należności podatkowych bądź wynikającego z odpowiedzialności podmiotu jako następcy prawno-podatkowego w rozumieniu ordynacji podatkowej.
✓ Kategorie postępowań podatkowych (sporów podatkowych) objętych ochroną ubezpieczeniową są zdefiniowane w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
✓ Podmiotem świadczącym obsługę sporów podatkowych jest Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Sp. z o.o. (Podmiot Obsługujący).
✓ Zakres ubezpieczenia może zostać rozszerzony o Klauzule dodatkowe ( nr 1, 2, 3, 4 lub 5) wskazane w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Suma ubezpieczenia nie jest limitowana kwotowo. W ubezpieczeniu ma zastosowanie limit spraw w okresie ubezpieczenia tj. ochroną ubezpieczeniową w danym rocznym okresie ubezpieczenia objęte są wyłącznie koszty pomocy prawno-podatkowej przy obsłudze maksymalnie trzech różnych sporów podatkowych.
Czego nie obejmuje ubezpieczenie?
✗ Kosztów do których poniesienia Ubezpieczony nie był zobowiązany w danym stanie prawnym lub do których poniesienia zobowiązana jest inna osoba niż Ubezpieczony,
✗ Kosztów odszkodowań które musi zapłacić Ubezpieczony, grzywien, kar administracyjnych lub sądowych, innych kar pieniężnych, podatków ani innych podobnych opłat natury publicznoprawnej, odsetek za zwłokę i opłat prolongacyjnych,
✗ Kosztów wpisów sądowych oraz wszelkich kosztów przyznanych stronie przeciwnej w postępowaniach przed sądami administracyjnymi,
✗ Kosztów przekraczających wysokość ustaloną w cenniku lub nie objętych cennikiem Podmiotu Obsługującego, jeżeli prowadzenie sprawy zostanie powierzone innym podmiotom w trybie określonym w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Jakie są ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej?
! Ubezpieczenie nie obejmuje swoim zakresem:
1.obrony interesów prawnych z zakresu prawa celnego, prawa karnego, prawa karnego skarbowego, ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego oraz innych danin publicznych niewynikających z przepisów prawa podatkowego, chyba że na wniosek Ubezpieczonego została włączona Klauzula nr 4 i 5 (rozszerzenie w zakresie wskazanym w ww. Klauzulach),
2.obrony interesów prawnych w zakresie postępowań egzekucyjnych dotyczących zobowiązań podatkowych oraz zaległości podatkowych, chyba że na wniosek Ubezpieczonego została włączona Klauzula nr 3 (rozszerzenie w zakresie wskazanym w ww. Klauzuli),
3.obrony interesów prawnych w zakresie postępowań w sprawie odroczenia terminu płatności podatku, rozłożenia zapłaty podatku na raty, odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę, w rozumienia ordynacji podatkowej,
4.obrony interesów prawnych w zakresie czynności sprawdzających w rozumieniu ordynacji podatkowej,
5.obrony interesów prawnych w postępowaniu przed Trybunałem Konstytucyjnym, Sądem Najwyższym, sądami arbitrażowymi oraz trybunałami międzynarodowymi oraz w związku z obowiązkami określonymi w przepisach o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
6.obrony interesów prawnych, jeżeli kwota zaległości podatkowych wynosi mniej niż 600 złotych polskich.
Gdzie obowiązuje ubezpieczenie?
∴ Na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Co należy do obowiązków ubezpieczonego?
Przed zawarciem umowy:
− udzielenie odpowiedzi na wszystkie pytania zamieszczone w formularzu wniosku lub inne skierowane na piśmie.
W czasie trwania umowy:
− zgłaszanie zmian dotyczących okoliczności, które mogą mieć wpływ na zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku ubezpieczeniowego lub o które Allianz pytał przed zawarciem umowy na piśmie,
− niezwłoczne poinformowanie Allianz i Podmiotu Obsługującego o zaistnieniu oraz okolicznościach sporu podatkowego, przekazanie dokumentów i korespondencji dotyczącej tego sporu oraz wskazanie/oddanie do dyspozycji istniejących dowodów; w przypadku chęci skorzystania z ochrony ubezpieczeniowej – zawiadomienie Allianz o zaistnieniu sporu podatkowego, w terminie umożliwiającym podjęcie obsługi sporu przez Podmiot Obsługujący.
W związku z wystąpieniem szkody:
− przystąpienie do umowy adhezyjnej z Podmiotem Obsługującego, dotyczącej obsługi sporu podatkowego,
− poinformowanie Podmiotu Obsługującego o okolicznościach sprawy, wskazanie dowodów, udzielenie niezbędnych informacji i dostarczenie stosownych dokumentów,
− w sytuacjach wynikających z zawartej z umowy o obsłudze, udzielenie pełnomocnictwa uprawnionej osobie wskazanej przez Podmiot Obsługujący do reprezentowania Ubezpieczonego w sporze,
− poinformowanie Allianz o stanie sprawy, a w razie konieczności przedsięwzięcie kroków w celu dalszego wyjaśnienia stanu faktycznego,
− jeśli nie narusza to w uzasadniony sposób praw Ubezpieczonego – wstrzymanie się Ubezpieczonego z dochodzeniem roszczeń na drodze sądowej do czasu prawomocnego zakończenia toczącego się już innego postępowania sądowego, o ile może mieć ono znaczenie dla rozstrzygnięcia danego sporu; uzgodnienie z Podmiotem Obsługującym, reprezentującym Allianz wszelkich czynności wywołujących powstanie kosztów wskazanych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia; na żądanie Allianz przedłożenie bez zbędnej zwłoki otrzymanych w ramach realizacji usług objętych ubezpieczeniem faktur, rachunków, pokwitowań i dokumentów o podobnym charakterze.
Jak i kiedy należy opłacać składki?
− Jednorazowo lub w ratach określonych w polisie, w złotych polskich.
Kiedy rozpoczyna się i kończy ochrona ubezpieczeniowa?
− Jeżeli nie umówiono się inaczej, ochrona ubezpieczeniowa rozpoczyna się od daty podanej w umowie ubezpieczenia, nie wcześniej jednak niż od dnia następnego po opłaceniu składki.
− Ochrona ubezpieczeniowa wygasa:
1. z upływem dnia określonego w polisie jako ostatni dzień ochrony ubezpieczeniowej,
2. z dniem odstąpienia od umowy ubezpieczenia przez Ubezpieczającego albo Allianz,
3. z chwilą wyczerpania wskazanego w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia limitu sporów podatkowych.
Jak rozwiązać umowę?
− Ubezpieczający ma prawo odstąpienia od umowy ubezpieczenia w terminie 30 dni, a w przypadku gdy Ubezpieczający jest przedsiębiorcą – w terminie 7 dni od zawarcia umowy ubezpieczenia.
− W przypadku ujawnienia okoliczności, która pociąga za sobą istotną zmianę prawdopodobieństwa zdarzenia ubezpieczeniowego, każda ze stron umowy może żądać odpowiedniej zmiany wysokości składki, poczynając od chwili, w której zaszła ta okoliczność, nie wcześniej jednak niż od początku bieżącego okresu ubezpieczenia. W razie zgłoszenia takiego żądania druga strona może w terminie 14 dni wypowiedzieć umowę ubezpieczenia ze skutkiem natychmiastowym.
ALLIANZ SKARBOWY – 2024/05/16-03-24-OCAP-O01_02-24
ALLIANZ SKARBOWY – 2024/05/16-03-24-AS_462_47-2024_03-24
ALLIANZ SKARBOWY – 2024/05/16-03-24-APKAS-OS01_03-24
ALLIANZ DORADCA – 2024/05/16-03-24-OCAP-O01_02-24
ALLIANZ DORADCA – 2024/05/16-03-24-AP_436_45-2024_03-24
ALLIANZ DORADCA – 2024/05/16-03-24-APKAP-OS01_03-24
ALLIANZ PODATNIK – 2024/05/16-03-24-OCAD-O01_02-24
ALLIANZ PODATNIK – 2024/05/16-03-24-AD_437_44-2024
ALLIANZ PODATNIK – 2024/05/16-03-24-APKAD-OS01_03-24
Allianz Podatnik
Przychód ze sprzedaży
Wariant I
Wariant II
Przychód ze sprzedaży ze sprzedaży netto za rok ubiegły
Podatki + egzekucja należności podatkowych
Podatki + egzekucja należności podatkowych + ZUS + egzekucja należności
do 250 000 zł
650 zł
845 zł
250 001 – 500 000 zł
850 zł
1 105 zł
500 001 – 750 000 zł
1 200 zł
1 560 zł
750 001 – 1 000 000 zł
1 300 zł
1 690 zł
1 000 001 – 3 000 000 zł
2 100 zł
2 730 zł
3 000 001 – 5 000 000 zł
3 300 zł
4 290 zł
5 000 001 – 10 000 000 zł
3 900 zł
5 070 zł
10 000 001 – 15 000 000 zł
5 200 zł
6 760 zł
15 000 001 – 25 000 000 zł
5 800 zł
7 540 zł
25 000 001 – 40 000 000 zł
7 800 zł
10 140 zł
powyżej 40 000 001 zł
ustalana indywidualnie
ustalana indywidualnie