OGÓLNE WARUNKI UBEZPIECZENIA ALLIANZ SKARBOWY
Dokument zawierający informacje o produkcie ubezpieczeniowym.
Przedsiębiorstwo: Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna z siedzibą przy ul. Rodziny Hiszpańskich 1, 02-685 Warszawa, Rzeczpospolita Polska, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 28261 (Allianz).
Pełne informacje podawane przed zawarciem umowy i informacje na temat umowy dotyczące niniejszego produktu udostępnione są Klientowi w treści wniosku ubezpieczeniowego, treści oferty ubezpieczenia oraz Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Allianz Skarbowy (dalej Ogólne Warunki Ubezpieczenia), zatwierdzonych uchwałą Zarządu TUiR Allianz Polska S.A. nr 182/2018 i znajdują zastosowanie do umów zawartych od dnia 01.01.2019 r.
Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie ?
W skład ubezpieczenia wchodzą dwa elementy:
1. ubezpieczenie dobrowolne odpowiedzialności cywilnej (dalej OC) z Działu II z grupy 13 zgodnie z ustawą o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej – obejmujące odpowiedzialność cywilną Ubezpieczonego jako księgowego za szkody wyrządzone pracodawcy,
2. ubezpieczenie ochrony prawnej (dalej OP) z Działu II z grupy 17 zgodnie z ustawą o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej – zabezpieczające Ubezpieczonego w zakresie ochrony prawnej w postępowaniu karnoskarbowym poprzez refundację przez Allianz poniesionych kosztów wskazanych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Jest to ubezpieczenie dedykowane Ubezpieczonym będącymi osobami fizycznymi świadczącymi w ramach stosunku pracy, stosunku pokrewnego, kontraktu lub umowy cywilnoprawnej czynności księgowe lub czynności zarządcze i nadzorcze w obszarze finansowo – księgowym, w znaczeniu określonym w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Co jest przedmiotem ubezpieczenia ?
✓ W ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) przedmiotem ubezpieczenia jest:
– OC osoby wykonującej czynności księgowe bezpośrednia lub za pośrednictwem podległych pracowników (Ubezpieczonego) za szkody wyrządzone działaniem lub zaniechaniem Ubezpieczonego w zamach z wykonywaniem obowiązków służbowych w ramach umowy o pracę,
– OC osoby wykonującej czynności księgowe bezpośrednio lub za pośrednictwem podległych pracowników (Ubezpieczonego) wobec jedynego mocodawcy (samozatrudnienie) na podstawie kontraktu lub umowy cywilnoprawnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem powierzonych obowiązków (czynności księgowych) na rzecz zatrudniającego.
✓ OC za szkody wynikające z utraty, zniszczenia lub zagubienia dokumentów powierzonych Ubezpieczonemu w związku z wykonywaniem czynności. W ramach ubezpieczenia ochrony prawnej (OP) przedmiotem ubezpieczenia jest:
1. zabezpieczenie ochrony prawnej Ubezpieczonego w postępowaniu karnoskarbowym poprzez refundację przez Allianz następujących kosztów:
– wynagrodzenia jednego adwokata lub radcy prawnego ustanowionego przez Ubezpieczonego,
– sądowych, łącznie z należnościami dla świadków i biegłych w postępowaniu sądowym oraz kosztów postępowania egzekucyjnego,
– grzywien, kar administracyjnych lub sądowych oraz innych kar pieniężnych,
2. pokrycie uzasadnionych i niezbędnych kosztów ochrony dobrego imienia Ubezpieczonego w postaci refundacji kosztów zaangażowania przez Ubezpieczonego specjalistycznego doradcy i publikacji w celu ograniczenia skutków negatywnego rozgłosu związanego z postępowaniem karnoskarbowym.
Zakres ubezpieczenia może zostać rozszerzony dodatkowo poprzez włączenie do ubezpieczenia kosztów postępowań karnych w związku z prowadzeniem spraw gospodarczych (Klauzula nr 1 Ogólnych Warunków Ubezpieczenia).
Suma ubezpieczenia ustalana jest indywidualnie. Maksymalny limit sumy ubezpieczenia wynosi 500.000 złotych polskich (chyba że indywidualnie uzgodniono inną kwotę polskich), w tym podlimity w wysokości :
– 50% sumy ubezpieczenie – z tytułu kosztów grzywien, kar administracyjnych lub sądowych oraz innych kar pieniężnych,
– 10.000 złotych polskich – z tytułu kosztów ochrony dobrego imienia Ubezpieczonego.
Czego nie obejmuje ubezpieczenie ?
✗ szkód wyrządzonych umyślnie przez Ubezpieczonego lub osoby, za które ponosi on odpowiedzialność (w zakresie OC),
✗ kosztów do których poniesienia Ubezpieczony nie był zobowiązany w danym stanie prawnym,
✗ kosztów do których poniesienia zobowiązana jest inna osoba niż Ubezpieczony.
Jakie są ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej ?
! W ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) – Allianz nie odpowiada za:
− szkody wobec osób prawnych, w których większość udziałów (akcji) należy do osób objętych ubezpieczeniem lub ich osób bliskich,
− szkody za które Ubezpieczony jest odpowiedzialny wskutek umownego przejęcia odpowiedzialności cywilnej innej osoby albo wskutek rozszerzenia zakresu własnej odpowiedzialności ponad wynikającą w ustawy,
− szkody w wartościach pieniężnych, dziełach sztuki, zbiorach filatelistycznych,
− szkody związane z naruszeniem praw autorskich, patentów znaków towarowych, nazw fabrycznych i oznaczeń,
− szkody wyrządzone przez wszelkiego rodzaju wirusy komputerowe lub innego rodzaju programy zakłócające pracę jakiegokolwiek programu, komputera, sieci, telefonu.
! W ramach ubezpieczenia ochrony prawnej (OC) – Allianz nie odpowiada za:
− koszty powstałe w następstwie korzystania z usług osób nieuprawnionych do świadczenia pomocy prawnej lub wydawania opinii w danym zakresie,
− koszty powstałe w następstwie korzystania z usług osób nieposiadających prawa do wykonywania zawodu,
− koszty powstałe na polecenie Ubezpieczonego, ale bez zgody Allianz, które nie były konieczne do obrony praw Ubezpieczonego albo dotyczące środków dowodowych nieistotnych z punktu widzenia przebiegu postępowania,
− koszty związane ze świadomym udzieleniem przez Ubezpieczającego lub Ubezpieczonego nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji albo z dostarczeniem sfałszowanych dokumentów,
− koszty związane ze świadomym zatajeniem przez Ubezpieczonego informacji lub dokumentów mogących mieć wpływ na sposób świadczenia pomocy pomocy prawnej lub przebieg postępowania.
Gdzie obowiązuje ubezpieczenie ?
» Na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Co należy do obowiązków ubezpieczonego ?
Przed zawarciem umowy:
– udzielenie odpowiedzi na wszystkie pytania zamieszczone w formularzu wniosku lub inne skierowane na piśmie.
W czasie trwania umowy:
– zgłaszanie Allianz wszelkich zmian dotyczących okoliczności, które mogą mieć wpływ na zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku ubezpieczeniowego/szkody lub o które Allianz pytał przed zawarciem umowy na piśmie.
W związku z wystąpieniem szkody:
– powiadomienie Allianz niezwłocznie o znanej szkodzie, które może spowodować zgłoszenie roszczenia,
– użycie wszelkich dostępnych środków w celu zmniejszenia skutków wypadku ubezpieczeniowego/szkody oraz niedopuszczenia do zwiększenia jej rozmiarów,
– współpraca z Allianz w celu wyjaśnienia wszelkich okoliczności powstania szkody, zasadności i wysokości roszczenia,
– niezwłoczne poinformowanie o wszczęciu postępowania przygotowawczego bądź o wytoczeniu powództwa,
– udzielenie pełnomocnictw i upoważnień niezbędnych Allianz do podjęcia działań zmierzających do wyjaśnienia sprawy oraz obrony przed roszczeniami osób trzecich,
– w razie zgłoszenia roszczenia – niepodejmowanie działań zmierzających do jest uznania lub zaspokojenia ani też do zawarcia ugody z osobą poszkodowaną bez zgody Allianz.
Jak i kiedy należy opłacać składki ?
-
Jednorazowo lub w ratach określonych w polisie, w złotych polskich.
Kiedy rozpoczyna się i kończy ochrona ubezpieczeniowa ?
- jeżeli nie umówiono się inaczej, ochrona ubezpieczeniowa rozpoczyna się od daty podanej w umowie ubezpieczenia, nie wcześniej jednak niż od dnia następnego po opłaceniu składki.
- Ochrona ubezpieczeniowa wygasa:
1) z upływem dnia określonego w polisie jako ostatni dzień ochrony ubezpieczeniowej,
2) z dniem rozwiązania umowy przed upływem umówionego okresu ochrony ubezpieczeniowej, na mocy porozumienia stron, odstąpienia lub wypowiedzenia,
3) z dniem całkowitego wykorzystania ochrony ubezpieczeniowej wskutek wyczerpania sumy gwarancyjnej / sumy ubezpieczenia.
Jak rozwiązać umowę ?
∴ Ubezpieczający ma prawo odstąpienia od umowy ubezpieczenia w terminie 30 dni, a w przypadku gdy Ubezpieczający jest przedsiębiorcą – w terminie 7 dni od zawarcia umowy ubezpieczenia.
∴ Rozwiązanie umowy ubezpieczenia następuje również po wyczerpaniu sumy gwarancyjnej / sumy ubezpieczenia określonej w umowie ubezpieczenia.
∴ W przepadku ujawnienia okoliczności, która pociąga za sobą istotną zmianę prawdopodobieństwa zdarzenia ubezpieczeniowego, każda ze stron umowy może żądać odpowiedniej zmiany wysokości składki, poczynając od chwili, w której zaszła ta okoliczność, nie wcześniej jednak niż od początku bieżącego okresu ubezpieczenia. W razie zgłoszenia takiego żądania druga strona może w terminie 14 dni wypowiedzieć umowę ubezpieczenia ze skutkiem natychmiastowym.
ALLIANZ SKARBOWY – OWU_Allianz_Skarbowy_2019
ALLIANZ SKARBOWY – 462_182/2018 01/19
ALLIANZ DORADCA – OWU_Allianz_Doradca_2021
ALLIANZ DORADCA – 437_235-2015-01-18
ALLIANZ PODATNIK – OWU_Allianz_Podatnik_2021
ALLIANZ PODATNIK – 436_59-2017_01-19