ubezpieczenie grupowe zgłoszenie roszczenia
wykaz niezbędnych dokumentów do rozpatrzenia roszczenia, w ubezpieczenie grupowe zgłoszenie roszczenia.
W zależności z jakiego tytułu ma być zgłoszone roszczenie, takie dokumenty będą potrzebne.
Zgłoszenie roszczenia należy wydrukować i wypełnić ręcznie, następnie można zeskanować lub zrobić zdjęcie i wysłać za pomocą formularza na stronie www.allianz.pl dokumenty jako załączniki w formie jpg. pdf. (ważne opis dokumentu bez spacji)
Do wszystkich, zgłoszenie roszczenia samodzielnie przez internet Zgloszenie_roszczenia_Allianz_Rodzina ,
jeżeli zgłaszasz u Agenta lub w Agencji
Zgloszenie_roszczenia_o_swiadczenie_z_umowy_grupowego_ubezpieczenia_na_zycie
i dokument potwierdzający tożsamość osoby, której należy się świadczenie oraz :
Zgon Ubezpieczonego
- akt zgonu
- zaświadczenie stwierdzające przyczynę zgonu (karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska)
- kopia dowodu osobistego Uposażonego
Zgon Ubezpieczonego w następstwie wypadku
- odpis lub kopia aktu zgonu
- karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska
- postanowienie o umorzeniu dochodzenia / śledztwa, jeśli było prowadzone postępowania
- kopia notatki policyjnej (w przypadku zawiadomienia policji)
- kopia dowodu osobistego Uposażonego
ubezpieczenie grupowe zgłoszenie roszczenia :
Zgon Ubezpieczonego w następstwie wypadku przy pracy
- odpis lub kopia akty zgonu
- karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska
- protokół BHP
- postanowienie o umorzeniu dochodzenia / śledztwa, jeśli było prowadzone postępowania
- notatka policyjna (w przypadku zawiadomienia policji)
- kopia dowodu osobistego Uposażonego
Zgon Ubezpieczonego w następstwie wypadku komunikacyjnego
- odpis albo kopia aktu zgonu
- karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska
- postanowienie o umorzeniu dochodzenia / śledztwa, jeśli było prowadzone postępowanie
- notatka policyjna (w przypadku zawiadomienia policji)
- kopia dokumentu potwierdzającego uprawnienia do kierowania pojazdem (w przypadku gdy Ubezpieczony kierował pojazdem lub rowerem)
- kopia dokumentu potwierdzającego dopuszczenie pojazdu do ruchu drogowego
- kopia dowodu osobistego Uposażonego
Zgon Ubezpieczonego w następstwie wypadku komunikacyjnego przy pracy
- odpis lub kopia aktu zgonu
- karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska
- protokół BHP
- postanowienie o umorzeniu dochodzenia / śledztwa, jeśli było prowadzone postępowanie
- notatka policyjna (w przypadku zawiadomienia policji)
- dokument potwierdzający uprawnienia do kierowania pojazdem (w przypadku gdy Ubezpieczony kierował pojazdem lub rowerem)
- dokument potwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu drogowego
- kopia dowodu osobistego Uposażonego
Zgon Ubezpieczonego w następstwie zawału serca lub udaru mózgu
- karta statystyczna zgonu lub protokół badania sekcyjnego
- odpis lub kopia aktu zgonu
- kopia dowodu osobistego Uposażonego
Wystąpienie u Ubezpieczonego niezdolności do samodzielnej egzystencji w wyniku choroby lub wypadku z wypłatą renty miesięcznej
- kopia dokumentacji medycznej związanej ze schorzeniem będącym przyczyną niezdolności do samodzielnej egzystencji
- dla zdarzeń będących następstwem wypadku – opis okoliczności wypadku (w tym notatka policyjna z miejsca zdarzenia), dla wypadków w pracy – protokół BHP
Inwalidztwo Ubezpieczonego
- orzeczenie lekarskie orzecznika ZUS o całkowitej niezdolności do pracy i niezdolności do samodzielnej egzystencji z podaniem diagnozy lekarskiej
- kopia dokumentacji medycznej z przebiegu leczenia powypadkowego
Wystąpienie u Ubezpieczonego trwałego uszczerbku na zdrowi w następstwie wypadku
- karta udzielenia pierwszej pomocy
- kopia dokumentacji medycznej z przebiegu leczenia i rehabilitacji powypadkowej
- zaświadczenie lekarskie o zakończeniu leczenia i rehabilitacji
- protokół BHP – jeżeli wypadek jest kwalifikowany, jako wypadek przy pracy
- postanowienie o umorzeniu dochodzenia / śledztwa, jeśli było prowadzone postępowania
- notatka policyjna – w przypadku zawiadomienia policji
Wystąpienie u Ubezpieczonego poważnego zachorowania
- wszelka dokumentacja medyczna związana z chorobą, z tytułu której zgłoszone jest roszczenie, w szczególności karta informacyjna / wypisowa ze szpitala z jednoznacznym rozpoznaniem choroby
Leczenie Ubezpieczonego w szpitalu – pełna ochrona
- karta informacyjna / wypisowa z leczenia szpitalnego (w pełnym brzmieniu), pełna nazwa i dane adresowe szpitala
- w przypadku pobytu na OIOM karta informacyjna powinna zawierać potwierdzenie pobytu na OIOM
- skierowanie wydane przez uprawnionego lekarza – w przypadku świadczenia z tytułu pobytu w sanatorium
Leczenie Ubezpieczonego w szpitalu w następstwie wypadku
- karta informacyjna / wypisowa leczenia szpitalnego
- notatka policyjna – w przypadku zawiadomienia policji
- postanowienie o umorzeniu dochodzenia / śledztwa – jeśli było prowadzone postępowanie
Leczenie Ubezpieczonego w szpitalu w następstwie wypadku przy pracy
- karta informacyjna / wypisowa leczenia szpitalnego
- orzeczenie ZUS o przyznaniu odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy lub protokół BHP
- notatka policyjna – w przypadku zawiadomienia policji
- postanowienie o umorzeniu dochodzenia / śledztwa – jeśli było prowadzone postępowanie
Leczenie operacyjne Ubezpieczonego
- karta informacyjna / wypisowa leczenia szpitalnego
- kompletna dokumentacja medyczna, związana z danym leczeniem operacyjnym
- w przypadku zdarzeń będących konsekwencją wypadku konieczne jest dołączenie dokumentów precyzujących okoliczności wypadku – np. notatki policyjnej
Leczenie przewlekłej choroby narządu mowy
- wniosek o przeprowadzenie badań i leczenia
- dokumentacja medyczna, poświadczona przez lekarza pierwszego kontaktu, laryngologa, foniatrę lub otolaryngologa
Zgon współmałżonka Ubezpieczonego
- akt zgonu (odpis lub kopia)
- zaświadczenie stwierdzające przyczynę zgonu (karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska)
- akt małżeństwa (odpis lub kopia)
Zgon współmałżonka Ubezpieczonego w następstwie wypadku
- akt zgonu (odpis lub kopia)
- zaświadczenie stwierdzające przyczynę zgonu (karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska)
- akt małżeństwa (odpis lub kopia)
Wystąpienie u współmałżonka Ubezpieczonego poważnego zachorowania
- wszelka dokumentacja medyczna związana z chorobą, z tytułu której zgłoszone jest roszczenie, w szczególności karta informacyjna / wypisowa ze szpitala z jednoznacznym rozpoznaniem choroby
- akt małżeństwa (odpis lub kopia)
Wystąpienie trwałego uszczerbku na zdrowiu u współmałżonka Ubezpieczonego w następstwie wypadku
- karta udzielenia pierwszej pomocy
- kopia dokumentacji medycznej z przebiegu leczenia i rehabilitacji powypadkowej
- zaświadczenie lekarskie o zakończeniu leczenia i rehabilitacji
- akt małżeństwa (odpis lub kopia)
Zgon rodzica Ubezpieczonego / zgon rodzica współmałżonka Ubezpieczonego,
- akt zgonu (odpis lub kopia)
- akt małżeństwa (odpis lub kopia) – w przypadku zgonu rodzica współmałżonka Ubezpieczonego
ubezpieczenie grupowe zgłoszenie roszczenia, ważne w przypadku niezgodności nazwisk, co się zdarza w przypadku ponownego małżeństwa któregoś z rodziców, mogą być potrzebne dodatkowe dokumenty np. akt małżeństwa rodziców.
Urodzenie się dziecka
akt urodzenia (odpis lub kopia)
Urodzenie się dziecka z wadą wrodzoną
- akt urodzenia (odpis lub kopia)
- dokumentacja medyczna, potwierdzająca wadę wrodzoną
Zgon dziecka i urodzenie się martwego dziecka
- akt zgonu (odpis lub kopia)
- akt urodzenia z odpowiednią adnotacją (odpis lub kopia) – w przypadku urodzenia sie martwego dziecka
- zaświadczenie stwierdzające przyczynę zgonu (karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska)
Osierocenie dziecka przez Ubezpieczonego
- akt zgonu Ubezpieczonego (odpis lub kopia)
- zaświadczenie stwierdzające przyczynę zgonu (karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska)
- akt urodzenia dziecka Ubezpieczonego (odpis lub kopia)
- dokument potwierdzający przejęcie opieki prawnej nad dzieckiem
Wypłata renty miesięcznej w razie osierocenia dziecka przez Ubezpieczonego
- akt zgonu Ubezpieczonego
- zaświadczenie stwierdzające przyczynę zgonu (karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska)
- akt urodzenie dziecka
- dokument potwierdzający przejęcie opieki prawnej nad dzieckiem
Wystąpienie u dziecka Ubezpieczonego poważnego zachorowanie
- wszelka dokumentacja medyczna, związana z chorobą, z tytułu której zgłoszone jest roszczenie,
- w szczególności karta wypisowa ze szpitala z jednoznacznym rozpoznaniem choroby
- akt urodzenia dziecka (kopia lub odpis)
Wystąpienie u Ubezpieczonego powikłań pooperacyjnych
- kompletna dokumentacja medyczna, dotycząca wykonanego zabiegu
- kompletna dokumentacja medyczna, potwierdzająca wystąpienie powikłań po wykonanym zabiegu
Niezdolność do pracy z powodu choroby zawodowej
- orzeczenie lekarza orzecznika (ZUS, KRUS lub innego organu uprawnionego do orzekania) o niezdolności do pracy z powodu choroby zawodowej
- orzeczenie lekarskie w sprawie choroby zawodowej
- kompletna dokumentacja medyczna związana z rozpoznanym schorzeniem
ubezpieczenie grupowe zgłoszenie roszczenia
Uszczerbek z tytułu NNW
- karta udzielenia pierwszej pomocy
- dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia i rehabilitacji
- zaświadczenie o zakończeniu leczenia i rehabilitacji
- postanowienie o umorzeniu dochodzenia / śledztwa – jeśli było prowadzone postępowanie
- notatka policyjna – w przypadku zawiadomienia policji
Zgon w NW
- odpis lub kopia aktu zgonu
- karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska postanowienie o umorzeniu dochodzenia / śledztwa, jeżeli było prowadzone postępowanie notatka policyjna (w przypadku zawiadomienia policji)
- kopia dowodu osobistego Uposażonego
Więcej informacji odnośnie ubezpieczenie grupowe zgłoszenie roszczenia na oficjalnej stronie www.allianz.pl